jazzman# 48599958

WOJTEK MAZOLEWSKI QUINTET - OD PUNKU K JAZZU !!!

11.11.2016, Dvorana VŠMU, Zochova 1, BA
18.11.2016

WOJTEK MAZOLEWSKI  11.11. je dôležitý dátum pre celé Poľsko, pretože v tento deň oslavujú svoju nezávislosť. Preto sa pri tejto príležitosti rozhodol Poľský inštitút V Bratislave usporiadať oslavné podujatie. Samozrejme pozval prvotriednych reprezentatívnych muzikantov a reprezentačnej úlohy sa zhostil v súčasnosti jeden z najuznávanejších a najpopulárnejších jazzmanov mladej poľskej generácie – Wojtek Mazolewski.  OSKAR TOROK

Predstavil sa vo formáte s talentovaným kvintetom, zloženým z mladých energických muzikantov. Predovšetkým prezentovali najnovší album Polka. Ten však bol poňatý veľmi živo, organicky a materiál niektorých skladieb bol pretvorený na nepoznanie.  MAREK POSPIESZALSKI  Okrem krásnych nakomponovaných tém, ktoré často hrali saxofón, trúbka a kontrabas v unisone, sklady obsahovali voľne improvizované pasáže a predohry. V nich sa kládol dôraz najmä na sonoristiku a farebné plochy. Tieto rôzne motivické nápady sa dávali vedľa seba do kontrastu ako blocks of sounds. Vystúpenie ponúklo naozaj širokú paletu farieb a štýlov, ktoré kombinovali jazz s  JOANNA DUDA  minimalizmom, ambientom, pop music, grooveom, funkom, reggae music, a objavili sa aj rytmy polky.

Mazolewski zaujal najmä svojim jedinečným zmyslom pre melodické cítenie v improvizáciách a jemným lyrickým tónom kontrabasu. Pôsobivé boli aj miesta, kde  QBA JANICKI  kontrabas a dychy hrali spolu kontrapunkticky. Jediným mínusom bol bubeník, ktorý občas hral až príliš preexponovane a zabíjal tak kvality spoluhráčov. Poslucháči si mali možnosť vypočuť veľmi moderný a pestrý jazz, ktorý efektným spôsobom dáva do kontrastu jazzové tradície s experimentálnou a súčasnou hudbou. Práve pre tieto kvality je Mazolewski oslavovaný ako obroditeľ jazzu pre mladé generácie. Vystúpenie sa  WOJTEK MAZOLEWSKI QUINTET  nieslo v duchu moderného soundu a predovšetkým voľnej komunikácie medzi protagonistami. Energický a živý koncert nenechal publikum chladné a to si vypýtalo dlhý prídavok. Koncert vyústil do poriadne dravého jazz-rocku a standing ovations nadšeného publika!