jazzman# 48600061

JAZZFEST BRNO - DIANA KRAL !!!

20.9.2017, DRFG Aréna, Brno, CZ
24.09.2017

DIANA KRALL  Priznám sa, nemám rád športové haly, v ktorých sa konajú jazzové koncerty! Jeden zlý príklad za všetky môžem uviesť, keď speváčka a klaviristka Diana Krall vystupovala v Bratislave v NTC v roku 2009! Kto bol – vie o čom hovorím. A teraz som mal veľmi podobný koncert, taktie z Dianou Krall, absolvovať v Brne, v rámci Jazz Fest Brno 2017. Bývalá hala Rondo, teraz DRFG Aréna – zaručene ma tam nič dobrého nečaká (som si hovoril). Začalo to podmienkami pre  KARRIEM-ANTHONY-STUART  fotografov – fotiť sa mohlo z ďaleka a zboku. Celé zle. Ale prišlo veľké prekvapenie!

Diana Krall je pojem, ikona, nežná bytôstka! Skvelá speváčka, ktorá miestami len tak mraučí, unilo si pospevuje a k tomu striedmo hrá na klavíri. Vo veľkej hale však na mňa  DIANA S KAPELOU  čakala intímna atmosféra, so striedmym osvetlením a výborným zvukom! Bezo zvyšku bolo všetkému rozumieť, čo Diana spievala. Tento koncert bol v rámci jej turné, ktoré malo za úlohu predstaviť a podporiť predaj nového albumu Turn Up the Quit, z ktorého Diana zaspievala až päť piesní (L-O-V-E, Isn't It Romantic, Night And Day, Blue Skies a Moonglow). A potom, ako to býva zvykom, ponúkla tie, čo má rada, čo sedia do dramaturgie, ...  DIANA S KAPELOU

A kto robil spoločnosť Diane Krall na pódiu? Gitarista Anthony Wilson, kontrabasista Robert Hurst a bubeník Karriem Riggins. To bola nástrojová zostava logická, avšak čo čakal asi málokto, že štvrtým spoločníkom bude Stuart Duncan – vynikajúci americký bluegrassový huslista (spolupráce s Yo-Yo Ma, či Alison Krauss, ...). Práve on bol tým nečakaným korením, dostával pomerne veľa priestoru a vyťažil z huslí viac (On The  DIANA A ROBERT  Sunny Side Of The Street či Temptation). A Diana bola skôr súčasťou celého jednoliateho kvinteta a netlačila sa do popredia za každú cenu – koncert si užívala a nehrala sa na sólistu. A my všetci sme si užívali s ňou vyše dvoch hodín, aj so štyrmi prídavkami.

Plná a spokojná DRFG Aréna si užívala aj je debaty s publikom, čo značí  DIANA  o jej absolútnej uvolnenosti. A taký bol aj celý večer s Dianou Krall a jej partiou skvelých hudobníkov. Kedy sa najbližšie zastaví Diana aj na Slovensku?