jazzman# 48595825

JAZZ POD HRADOM 2017 – 1.DEŇ !!!

22.9.2017, Galéria Vážka, TN
29.09.2017

TICHO  Tohto roku sa už po 24. raz uskutočnil Trenčiansky jazzový festival alebo Jazz pod hradom! Trenčianska jazzová spoločnosť ako hlavný organizátor, pripravila dva dni plné jazzu, najmä z okolia Trenčína. Komorné prostredie galérie Vážka priam lákalo menšie formácie na svoje pódium. Redakcia skjazz.sk sa zúčastnila prvého festivalového večera.

Festival Jazz pod hradom otvorila domáca mladučká formácia Ticho,  AURELIUS Q + KRAJKA  ktorá sa ešte k jazzu iba približuje. Jej funky vlastné pesničky zneli galériou, ale zneli príliš nahlas. Respektíve, bice všetko prehlušili a nič ostatné neboli poriadne počuť alebo rozumieť. Ťažké to mala najmä speváčka Klára Zahumenská. A pritom by stačili metličky a lepšia práca pána zvukára. Takže Ticho praradoxne zaplatilo nováčikovskú daň  KRAJKA  za prílišný hluk bicích. Až posledná skladba Summertime priniesla na pódium aj jazz, najmä vo výpomoci klávesistu Ericha Vladára a potom prídavok Cantaloupe Island. Nevadí, všetci nejako začínali a hlavné je nenechať sa odradiť! Držím palce!

Druhý vystupujúci – to už bola iná káva. Domáci Aurelius Q priniesol  PETER BELÁK   svoj recept na fúziu krásneho slovenského folklóru a jazzovej hudby! A ako to býva už vyše roka u tejto kapely zvykom, pozvali sa na pódium aj ženské spevácke trio Krajka, aby tak predviedli svoje majstrovstvo! Treba však povedať, že Aurelius Q bol hádam prvou jazzovou formáciou na Slovensku, ktorá začala svoj jazz spájať so slovenským  PETER SEDLÁK  folklórom a to bolo pred vyše 25 rokmi! Zore moje, zore, V tom pršianskom poli, Nedeľa v Šumiaci, Tota Heľpa, Dajže mi daj, Horička hora a iné potešili nielen ucho, ale najmä srdce prítomného poslucháča. Toľko krásy, nehy a radosti na jednom pódiu len tak človek ľahko nezažije! Vyzdvihol by som najmä prístup k danému materiálu a vysokú profesionalitu obidvoch zoskupení. Veruže si myslím, že nadišiel už  KLAŇAČKA  ten správny čas zavrieť sa do nahrávacieho štúdia a zvestovať svetu – máme nový album! Nielen ja sa naň veľmi teším!