Tomáš Gajlík – klavír, Štefan „Pišta“ Bartuš - kontrabas, Peter Solárik – bicie nástroje a Rick Margitza – tenorsaxofón
Prednedávnom som porovnávala pomalé klavírne balady Krysztofa Komedu: Moja Ballada (1962), Emila Viklického: Ukolébavku pro Teu (1977) a Gabriela Jonáša: Jazz Romance (2003). Hodnotila som ich prístup a význam v kontexte stredoeurópskych...
Radovan Tariška – altsaxofón, Ondřej Štveráček – tenorsaxofón, Ryan Carniaux – trúbka, Ondrej Krajňák – klavír, Tomáš Baroš – kontrabas a Marián Ševčík – bicie nástroje
Pomalé voľné ad libitum tempo v trojhlase saxofónov a trúbky v introdukcii a potom nástup v plynulom tempe s pulzujúcim Blues Lee. Krásny trojhlas dychov, smutné a drsné svedectvo dnešnej doby, melódia...
Mechanické automatické hudobné nástroje a možnosti elektroniky v hudbe sa spojili v projekte Orchestrion jazzového gitaristu Pat Methenyho. Dobre propagovaný projekt budil pozornosť...
Ron Carter – kontrabas, Jacky Terrasson – klavír, Rolando Morales-Matos – perkusie (Portoriko), Payton Crossley – bicie nástroje
Jemný prístup k hudobnému materiálu, komornosť...
Anthony Wilson – gitara, Robert Hurst – kontrabas a Karriem Riggins – bicie nástroje
Typická swingová poloha Diany Krall (1964) je v malom combe, kde môže pracovať s témou, kombinovať svoje...
Wayne Shorter – saxofón, Danilo Perez – klavír, John Patitucci – kontrabas a Brian Blade – bicie nástroje
Jazzová avantgarda žije!
Wayne Shorter Quartet priniesol do Bratislavy abstraktnú polohu jazzu, veľmi vzdialenú pôvodným a bežne zaužívaným postupom v jazzových štýloch. Hudobníci sa prezentovali progresívnou nadstavbou, vytvorenou nad vlastnými skúsenosťami z...
Robert Balzar (1962, kontrabas), Stanislav Mácha (1971, klavír), Jiří Slavíček (1969, bicie nástroje)
Jazzový gitarista, John Abercrombie, vystúpil v pondelok 23.marca. vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu v Bratislave s českou skupinou Robert Balzar Trio. Koncert bol súčasťou turné po Európe (české mestá Brno, Ostrava...
Úžasná autorská koncepcia Emila Viklického v spojení s moravskými ľudovými piesňami, prevažne ľúbostnými, ale aj spevov o prírode s jazzom, kryštalizovala veľmi dlho. Jeho vstup na jazzovú pôdu bol v roku 1978, keď vydal album V Holomóci měste v Supraphone, kde východiskom boli rovnako ľudové piesne z okolia Olomouca („Holomóc“). Potom sa vydal na dlhú cestu objavovania jazzových zákutí v harmónii v...