Svetoznámy švédsky gitarista Ulf Wakenius navštívil Bratislavu v rámci tohtoročných BJD ako hosť slovenského AMC Tria. Naša prvá otázka však smerovala k jeho spolupráci s Oscarom Petersonom.
* Ulf, ako ste sa dali dokopy s Petersonom?
UW: Nahral som s Ray Brownom „Seven steps to heaven“ v New Yorku a on dal potom toto CD Petersonovi. A svoj podiel na mojej spolupráci s Petersonom mal samozrejme...
Wolfgang Puschnig je jedna z vedúcich osobností rakúskej jazzovej scény. Skladateľ, aranžér a saxofonista a flautista. Pracuje koncepčne a v súčasnosti má niekoľko projektov, v ktorých funguje. Stretli sme sa na fetsivale Bratislavské jazzové dni Slovenská sporiteľňa 2007 pred koncertom...
Tu je druhá časť rozhovoru so speváčkou Sheilou Jordan, ktorú pre vás pripravil spolupracovník redakcie
Jazzovinky Jaroslav Rozsíval. Rozhovr vznikol na nemeckom jazzovom festivale v meste Viersen.
* Zmenila sa situácia, s ktorou ste boli pred rokmi konfrontovaná, keď ste sa snažili vystupovať s černošskými hudobníkmi?
SJ: Nezmenilo sa to nikdy, až na posledných pár rokov. Viete z tohto dôvodu som...
Americká speváčka Sheila Jordan brázdi americkú a svetovú jazzovú scénu už dlhé roky. Táto vzrastom malá, ale duchom večne jará osobnosť východoamerického bebopu, ovplyvnila celé generácie mladých talentov, ktoré prešli jej pedagogickou prípravou: Nehovoriac už o tisíckach divákov a poslucháčov, ktorí všade s nadšením vítajú jej pomerne slabý, ale nesmierne výrazný hlas. Hlas plný rýchlych...
Stretli sme sa v septembi tohto roku na jazzovom festivale v nemeckom Viersene, kde bol ako zodpovedný redaktor za nahrávanie celého festivalu pre West Deutsche Rundfunk (WDR). Rozhovor s ním pripravil spolupracovník redakcie...
V rubrike "rozhovory" je už aj druhá časť rozhovoru s poľským skladateľom, aranžérom a trubkárom Tomaszom Stankom, ktorý vznikol bezprostredne po jeho koncerte na festivale Bratislavské jazzové dni 2007.
Pokračovanie rozhovoru, ktorý vznikol bezprostredne po jeho koncerte na Bratislavských jazzových dňoch 2007 v šatni umelca.
* Aká atmosféra vládla v 60-tych rokoch v Poľsku – v akom duchovnom prostredí ste vtedy robili svoju hudbu?
TS: Pre jazz to boli veľmi dobré podmienky. My, teda...