jazzman# 48739243

T-MOBILE JAZZ V DIVADLE ARÉNA – MARTIN VALIHORA TRIO !!!

18. marec 2010, divadlo Aréna, Bratislava
25.03.2010

MARTIN VALIHORAAj ďalší koncert zo série T-mobile jazz v divadle Aréna sa niesol v znamení produkcie a dramaturgie z dielne Martina Valihoru. Jeho kontakty na zahraničných muzikantov sú preňho dôležitým „chlebíčkom“ a lákajú nevídané množstvo divákov na pravidelné jazzové koncerty v tomto divadle.

Martin Valihora Trio je zoskupenie troch spolužiakov z prestížnej Berklee College of Music v Bostone. Vardan Ovsepian je pôvodom arménsky klavirista a skladateľ. Počas svojej nie dlhej hudobnej kariéry vyučoval na hudobnej škole v Newburyporte a estónskej hudobnej škole v Talline. Pôsobil aj na viacerých univerzitách a okrem toho poriadal aj workshopy na letnom VARDAN OVSEPIANumeleckom festivale Fairbanks. Daniele Camarada, basgitarista zo Sicílie, nahral svoj sólový album „Dell Incertezza“ a „Maboroshi“. Martina Valihoru myslím, že nie je potrebné predstavovať, nakoľko je v našich končinách veľmi známy a vyhľadávaný bubeník. Okrem jeho hudobných daností je zaujímavé sledovať, ako sa v poslednom čase venuje organizovaniu koncertov a ich promotion.

Hudba Martin Valihora Tria by sa dala opísať celkom jednoducho. Lepšie povedané, skladby, ktoré nám hudobníci predviedli boli všetky veľmi podobné čo do spôsobu hry, štruktúr a najmä dynamiky a práce s agogikou. Mal som niekedy pocit, akoby jednotlivé kompozície  DANIELE CAMARDAboli robené ,,na kolene“ - na poslednú chvíľu. Fusion s prvkami world music, niekedy podfarbené artificiálnym cítením. Asi najorginálnejší element štvrtkového koncertu bol basgitarista Daniele Camarada a jeho netypická šesťstrunová basgitara. Zvuk, aký som už dávno nepočul pripomínal často kontrabas. Štýl jeho hry je založený na akordických rozkladoch, niekedy cez dve oktávy, čo dodáva skladbám hutnosť a plnosť harmónie. V prípade sólových pasáží ide na najtenšie struny do vysokých polôch, čím sa pekne vypĺňajú vrstvy hudobnej faktúry. A robí to celkom originálnym spôsobom. Vardan Ovsepian sa podiela na hudbe najmä kompozične a z jeho  MARTIN VALIHORA TRIOklavírnej hry cítiť istú ,,škatuľku“. Veľmi časté ascendenčné (stúpajúce) a descendenčné (klesajúce) rozklady akordov idúcich po sebe v rýchlych pohyboch pravej ruky mi trochu vadili, hoci majster ich vie robiť bravúrne. Tradičná tektonika vychádzajúca z jazzových mainstreamových štruktúr je v tejto hudbe doplnená o ďalšie menšie diely a kompozície tak naberajú na vážnosti. Na koncerte to dokumentovali aj notové zápisy väčších rozsahov položené na pultoch Daniele Camarada a Martina Valihoru. Zle dohodnuté poradia skladieb a listovanie medzi notami boli výsledkom nedokonalej prípravy vystúpenia. Navyše, komponované skladby v tomto prípade  DANIELE + MARTINobmedzovali mieru improvizácie, na kú sme u nás zvyknutí. V princípe, Martin Valihora ako profesionálny bubeník nemá problém odohrať aj náročné produkcie, aj keď tentokrát formácia nešľapala dokonale...

V každom prípade, celková atmosféra na marcovom vystúpení Martin Valihora Trio bola veľmi príjemná. Jazzmani nám nechali dostatok priestoru na vychutnanie každého tónu podaného s dávkou citu a energie. Absencia hluku a decibelov v tomto prípade znamenala len dobre, poslucháči odchádzali z koncertu nadšení.
viac fotiek 

Diskusia

« Máj 2024
PoUtStŠtPiSoNe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

skJazz na Facebooku
Fond na podporu umenia

Plaut

Baumit

Baumit

Dobry anjel