Zdá sa, že poriadneho hard-bopu nie je nikdy dosť! Aspoň o tom svedčí pretrvávajúca produkcia tohto jazzového subžánru, ktorý sa postupne vyvinul z jemnejšieho be-bopu a stal populárnym už v 50-tych a 60-tych rokoch. Pri zoskupeniach bez harmonického nástroja je to zakaždým obzvlášť veľká výzva pre hudobníkov. The Sugar Hill Trio na čele s výnimočným saxofonistom Christianom Torkewitzom prijali túto výzvu a nahrali album „The Drive“ v zložení saxofón, kontrabas a bicie. Účinkujúci na albume sú v súčasnosti aktívni hudobníci na voľnej nohe, ktorí sa pohybujú v Harlemskej sekcii New Yorskej scény. Odtiaľ aj názov Sugar Hill, ktorý je miestnym historickým okresom. Jednotliví hudobníci sú však z odlišných kútov Ameriky ako Kuba, Massachusetss či Minessota. To, čo robí album výnimočným, je starostlivý výber skladieb, z ktorého sú tri originálne Torkewitzove kompozície a osem jazzových klasík od velikánov ako Gigi Gryce, John Coltrane, Oliver Nelson, Thelonious Monk či Phineas Newborn. Album bol nahratý na dva razy v spontánnych stretnutiach v Newyorskom Samurai Hotel Studios. Viacero skladieb z albumu nahrali na prvý pokus, čo zachytáva vzácny okamih jazzového ducha prítomnosti. Nosným prvkom albumu sú saxofónové improvizácie á la Sonny Rollins, sú plné horúcich swingujúcich lickov a expresívnych post-bopových melódii. Jemnejšia melodika sa objavuje v dvoch skladbách, na ktorých Torkiewitz siahol po priečnej flaute namiesto saxofónu. Fantastická rytmická sekcia Austina Walkera na bicích a dvoch kontrabastistov - Leona Boykinsa a Dylana Shamata, ktorí sa striedajú na jednotlivých skladbách a v sprievodoch, bravúrne nahrádzajú akúkoľvek potrebu harmonického nástroja.
Hrajú:
Christian Torkewitz - tenor saxofón a priečna flauta