
„Sú umelci, ktorí sa nestali nesmrteľnými, nemali by sme však na nich zabúdať“, týmito slovami približuje pôsobenie a nahrávky, ktoré realizoval trúbkár Blue Mitchell pre spoločnosť Riverside v rokoch 1958 až 1963, ich producent Orrin Keepnews. Vlastným menom Richard Mitchell, prezývku Blue dostal od jedného zo svojich bratov, pretože bol z celej rodiny najtmavší, bol hráčom s krásnym, lyrickým tónom, s výrazným citom pre melódiu, pohotový a pohodový v akomkoľvek tempe. Dlhoročný člen skupiny Horace Silvera, nahral s ním všetky prominentné albumy pre spoločnosť Blue Note, sám leader na ôsmych albumoch Riverside, mal všetky predpoklady na vstup do najlepšej jazzovej spoločnosti. Možno pre svoju plachú povahu, nedostatok priebojnosti, možno pre nedostatok šťastia, ale nikdy výrazne neprerazil.
Na hudbe tohto albumu to však vôbec necítiť. So spoluhráčmi prvej triedy: Curtis Fuller -trombón, Jimmy Heath - tenorsaxofón, Wynton Kelly - klavír, Sam Jones – kontrabas a Philly Joe Jones – bicie nástroje, sa pohráva s výbornými aranžmánmi Bennyho Golsona a Jimmyho Heatha s absolútnou ľahkosťou a nadhľadom. Možno keby bol sám výraznejšou skladateľskou osobnosťou... Poslednú dekádu života strávil v Los Angeles, okrem iných pracoval s Ray Charlesom, či bluesovým Johnom Mayallom, zomrel v roku 1979 na rakovinu.
Sám veľmi sebakritický, patril k tým veľkým hráčom, ktorí nikdy neboli spokojní s vlastným výkonom. Zakončím opäť slovami Orrina Keepnewsa: „Bol takmer bezchybný, milý, trpezlivý, vyrovnaný, jeho duša bola pravdepodobne taká lyrická, ako zvuk jeho trúbky. Minor Vamp, The Head, The Way You Look Tonight, Park Avenue Petite, Top Shelf, Waverley Street, Blue Soul, Polka Dots and Moonbeams, Nica´s Dream - všetky tieto skladby to len potvrdzujú. Výborná hudba!