jazzman# 32797717

CD ĽUDMILA ŠTEFÁNIKOVÁ - ELECTRICITY

Hudobný fond, 2013 ★★★☆☆
27.02.2014

CD ĽUDMILA ŠTEFÁNIKOVÁ - ELECTRICITY

Vibrafonistka Ľudmila Štefániková sa na svojom druhom albume obklopila sympatickou babskou partičkou (Amanda Andrews - gitara, Christine Moad - basgitara, Jazz Robertson - bicie) a ako hostí si do protiváhy prizvala pánov Grega Hopkinsa s trúbkou, speváka a organizačného nestora slovenského jazzového diania Petra Lipu a dvojicu gitaristov - Alexa Pintera a Pavla Berezu.

 

Jej album obsahuje desať trekov v meditatívnej žensky senzitívnej nálade. Úvodné intro ElectriCITY s nadelayovaným Lipovým vokálom a snovým malletKATom má znepokojivú náladu, aká sa zhostí ľudí pri masívnom výpadku prúdu. Samotná výrazne dlhšia šesťosminová ElectriCITY je postavená na ostinátnej vibrafónovej figúre ako vystrihnutej z platne Modern Times formácie Steps Ahead vibrafonistu Mike Mainieriho, ktorému som niesol nástroj zadným vchodom PKO a vpašoval sa tak na jazzáky bez lupeňa (Mea culpa...). Popri Lipových vokálnych výronoch sa tu ozve aj spev samotnej (mimochodom lepej) protagonistky. HotCold je oxymoroidná piesonka s dusenou trúbkou Grega Hopkinsa a jej nálada je tak veľmi akvarelová ... Interlude je one woman show pre bubeníčku Jazz Robertson. Nepredvídateľná láska (Love Is Unpredictable) sa radí ku kolekcii temer japonsky snových akvarelov. Obnažená melódia malletKATu s basou a metličkami, ku ktorým sa neskôr pridá sólom gitaristka Amanda Andrews.

 

Šestka s temer purplovským názvom Smoke In The Air pokľudne odsýpa na pôdoryse tradičného walking bassu. Aj vďaka Hopkinsovej trúbke znie táto kompozícia spolu so Saturday Morning Blues z albumu azda najtradičnejšie. Newbury Party s bicími ako z Birdlandu opäť prezentuje scatujúceho Lipu za sekundovania protagonistky, ktorá spieva unisono s malletKATom. Lipom ohlasená Game Over má v základe metaljazzovú figúru a znie tak akosi urszulodudziakovsky. Synthygitarové sólo hosťujúceho Alexa Pintera je vítaným osviežením v tej záľahe mäkkej akvarelovosti. Záverečný bonusový dialóg Berezovej gitary s malletKATom Štefánikovej odkazuje na názov i nosnú tému treku č.5.

 

Album sa nahrával v americkom Bostone, Lipove overduby v bratislavskom Sonic Cate a Pinterov príspevok vo viedenskom Wall Street Studio. Album je to zádumčivý a Ľudmila sa ním uviedla ako pozoruhodná autorka a vibrafonistka, ktorá rozhodne spestruje tak trochu mizogýnsky svet slovenského jazzu.


Kúpiť    Andrej Turok

Diskusia

« Október 2020
PoUtStŠtPiSoNe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

skJazz na Facebooku
Fond na podporu umenia

Plaut

Baumit

Baumit

Dobry anjel