jazzman# 48725416

VICTOR WOOTEN BAND !!!

22.4.2014, Ateliér Babylon, BA
02.05.2014

VICTOR WOOTEN

Pre všetkých milovníkov nielen basových frekvencií bol koncert v Ateliéri Babylon viac než zážitkom a sviatkom! Držiteľ piatich ocenení Grammy, trojnásobný basgitarista roka, skladateľ, producent a aranžér Victor Wooten sa na Slovensku predstavil ako na vôbec prvom koncerte jeho prebiehajúceho európskeho turné.

Obsadenie jeho kapely určite každého potešilo. Vidieť na jednom pódiu spolu troch bratov Wootenovcov bolo predpokladom zaujímavých hudobných momentov. Na gitare sa predstavil Regi Wooten,  VICTOR + JOSEPH WOOTEN na klávesoch Joseph Wooten a za bicími už tradične Derico Watson. Najväčším prekvapením zoskupenia bola mladá speváčka Krystal Peterson z Indiany. Ich vyše dvojhodinový koncert priniesol viac, ako si ktorýkoľvek hudobný fajnšmeker mohol predstaviť. Bravúrny timing, dynamické zmeny, kvalita tónu a frázovanie boli od prvých tónov až po posledný v úplne najvyššej estetickej kvalite.

Na koncerte zazneli skladby rôznorodého charakteru, od úplne nových (singel Game a skladba When  REGI  WOOTEN U Grow Up speváčky Krystal Peterson) až po úryvky z oblasti rocku (Kashmira od kapely Led Zeppelin v podaní Regiho Wootena), z oblasti jazzu (funkovo ladený aranžmán Gerschwinovej Summertine) a funku (Get On Up Jamesa Browna). Victor neostal nič „dlžný“ ani jeho basgitarovým obdivovateľom, s ľahkosťou a technickou bravúrou odohral skladby ako U can´t hold no Groove a Amazing Grace, ...

Kapela počas celého koncertu hrala ukážkovo, zložité rýchle metrické zmeny zvládali s absolútnou ľahkosťou. Okrem  DERICO WATSON hudobníckych kvalít bratov Wootenovcov a bubeníka Derica Watsona sa o zaslúžený obdiv postarala speváčka Krystal, ktorej pop soulový vokál s falzetmi a improvizáciami bol vrcholom ľadovca. Victor Wooten predviedol obdivuhodnú šou plnú energie, techniky, virtuozity a bude veľmi dlho v pamätiach všetkých, ktorí sa rozhodli prísť na koncert.