jazzman# 48846749

T-MOBILE JAZZ V DIVADLE ARÉNA : RADOVAN TARIŠKA & ONDŘEJ ŠTVERÁČEK QUINTET !!!

20. december 2007, divadlo Aréna, Bratislava
21.12.2007

RADO TARIŠKADruhým koncertom pokračuje divadlo Aréna so sériou už druhého cyklu jazzových koncertov. Pred mesiacom to bola formácia Ľuboš Šrámek and Four Reasons, ale ešte bez hlavného sponzora. Novým finančným partnerom je spoločnosť T-Mobile.
V predvianočnom čase sa nám predstavilo zoskupenie, inak fungujúce už dva roky s pôvodným názvom Saxofon summit. Členov tohto telesa radíme do mladej generácie slovensko-českého jazzu. Radovan Tariška - alt a sopránsaxofón, Ondřej Štveráček – tenorsaxofón, Ondrej Krajňák – klavír, Tomáš Baroš – kontrabas a Marián Ševčík – bicie nástroje. Nie vždy je samozrejmé, že si výborní hudobníci spolu  ONDRO ŠTVERÁČEKrozumejú aj po ľudskej stránke. Quintet na čele so špičkovými saxofonistami ukázal na koncerte uvoľnenosť, pohodu a vysoké spolucítenie. Na jednotlivých kompozíciách, či už vlastných, z pera Radovana Tarišku a Ondřeja Štveráčka, alebo prevzatých, bolo cítiť zohratosť, pohrávanie s rytmom a najmä vplyv saxofónových velikánov svetového jazzu ako John Coltrane, či Kenny Garrett, z ktorých čerpá inšpiráciu hlavne Radovan Tariška. Skladby Radovana Tarišku a Ondřeja Štveráčka nie sú zrovna najjednoduchšie, miestami určené pre náročnejších jazzových poslucháčov. Ťažké harmónie v rýchlych tempách niekedy zachádzajú do free jazzu.  ONDRO KRAJŇÁKAle myslím, že každý si prišiel na svoje. Tradicionál Dear Old Stockholm alebo balada od Johna Coltranea ukľudnili ,,vysoké napätie“ v divadle Aréna. Skladba Are You Real od Bennyho Golsona (s formáciou Whisper Not bol na BJD 1996 ) pre mňa znamenala vrchol štvrtkového koncertu, kde sa hráči pohrávali asi najlepšie v rýchlom swingu, s rytmickými figúrami a celkový aranžmán bol tiež výborný. Poslednú skladbu z vlastnej dielne venoval Radovan Tariška svojej priateľke a po nej zaželal všetkým divákom požehnané sviatky. Do nového roku pridal ešte trefné želanie, aby sme všetci mali otvorené uši a vedeli rozoznať ,,zrno od plevu“ – teda osobnosti  TOMÁŠ BAROŠod celebrít. A myslím si, že projekt jazzových koncertov v divadle Aréna môže sprostredkovať dobrú hudbu aj pre širokú verejnosť.