jazzman# 48757394

CD THE PUPPINI SISTERS - THE RISE AND FALL OF RUBY WOO

Universal Music, 2007
05.03.2008

CD THE PUPPINI SISTERS -  THE RISE AND FALL OF RUBY WOOTri dámy, ktoré vedia určite zaujať! Dokonalé pestrofarebné outfity, červený lipstick na perách a skvelá hudobná show alla 40- te roky je synonymom spojenia - The Puppini Sisters. Avšak nie sú to tri sestry, ako by sme sa mylne mohli domnievať z názvu ich zoskupenia. Ich vokálny trojhlasný prejav znie priam „sestersky“, keďže vedia rovnako slušne spievať ako i hrať na klavíri, akordeóne a na husle. Bola to v prvom rade iniciatíva talianskej speváčky a akordeonistky Marcelly Puppini, ktorá pochádza z Bologne, vytvoriť projekt pre možnosť vlastnej sebarealizácie a ďalších dvoch umelkýň a to: Kate Mullins (klavír) a Stephanie O´Brien (husle).

The Puppini Sisters znovuzrodili close – harmony éru Andrew Sisters 40- tych rokov minulého storočia a na svojom v poradí druhom albume, ktorý pomenovali podľa ich obľúbeného odtieňa rúžu – The Rise and Fall of Ruby Woo, sa poriadne vybláznili.

Po albume Betcha Bottom Dollar, vsadili na starostlivý výber skladieb a prepracovali hity napríklad 80-tych rokov. Od Bangles skladba Walk like in Egyptian alebo súčasný hit Beyoncé Crazy in love. Posôbivé aranžmán je vo všetkých skladbách v základe postavené na dôkladne vypracovanom frázovaní ženských trojhlasných vokáloch, v dokonalej vyváženosti podporené rytmickou sekciou ( na klavíri Marcella Puppini striedajúca sa s Kate Mullins, kontrabas - Nick „ Mister Mister“ Pini , bicie nástroje - Henry „Two Toms“ Tyler) a sláčikovou sekciou ( dvojo huslí, viola a violončelo, ktorú si pod palec aranžérsky zobral David Davidson).

Frázovanie navrstvených trojhlasov je základným stavebným pilierom a všetky tri dámy sa tejto úlohy dôkladne zhostili. Kompaktne znejú aj trojhlasné unisona a scatové plochy, ktoré sa mihnú maximálne v jedno až dvojtaktových úsekoch plynúceho hudobného toku. Autenticita identity timbru hlasov je u interprétok vďaka zámeru vytvoriť prioritne vokálny troj-hlas zahalená rúškom tajomstva, avšak nie nadlho. V bluesovom lamente I can´t believe I´m not a millionaire, po úvodnom gitarovom intre (Martin Kolarides) sa v pôsobivo v melancholicko - dyšnej farbe predstaví sólo hlas Marcelly Puppiny, ku ktorému sa neskôr navrstvia ďalšie dva. Všetky tri farby je možné jednotlivo rozpoznať až v závere skladby súčasného prepracovaného hitu speváčky Beyoncé Crazy in love, v ktorej zaujme najmä Stephanino 12 - taktové husľové sólo.

Celkový sound albumu je svieži, potvrdzuje to hneď úvodná skladba Spooky z pera Stephanie O´Brien a špecifický farbistý zvukový kolorit ozvláštňujú atypické kombinácie nástrojov ako mandolína v podaní Martina Kolaridesa, trúbka (Jeff Williams) a trombón ( Rory Simmons) v spomenutej skladbe I can´t believe I´m not a millionaire s bluesovým feelingom.

Výrazné intro v predposlednej skladbe, ktorému velí kontrabas, predstaví v ponurej nálade príbeh o dievčati... As she sang, je názov skladby, ktorá poslucháča vovedie do rozprávkového sveta aj vďaka použitiu zvukomalebnosti detských hudobných nástrojov ( triangel a zvonkohra), známych z didaktických princípov tzv. Orffovej školy.

Na albume nechýba ani známa swingovka It don´t mean a thing, if it ain´t got that swing.

The Puppini sisters dokazujú, že okrem toho, že dobre vyzerajú, vedia seriózne spievať, písať muziku, aranžovať, harmonizovať a k tomu všetkému urobiť aj skvelú show!
Kúpiť