jazzman# 48846865

ROB BARGAD TRIO + special guest Daniel Nösig !!!

19.február, 2008, klub Porgy & Bess, Viedeň, Rakúsko
13.03.2008

ROB BARGAD TRIOKoncert amerického organistu Roba Bargada (ročník 1962) vo viedenskom klube Porgy and Bess sa uskutočnil takpovediac z núdze – i keď nie tak celkom. Bargad mal pôvodne vystúpiť s legendou amerického jazzu a to so 79 - ročným bubeníkom Jimmym Cobbom, ktorý však z organizačných dôvodov do rakúskej metropoly neprišiel.
Pravdepodobne mu jeho domovská agentúra zle naplánovala termíny, takže viedenské publikum sa napokon mohlo tešiť predovšetkým z nenapodobiteľného zvuku rovnako legendárnej B3-ky z dielne firmy Hammond. Bargad hrá na tomto nástroji predovšetkým skladby á la west-coast jazz a tomuto štýlu dokázali podriadiť svoju hru aj všetci jeho  ROB BARGADspoluhráči. Vari najvýraznejšie sa k vibrujúcim tónom točiacich sa leslie reproduktorov hodil tón tenorsaxofónu skvelého Herwiga Gradischniga, ale výborne pulzoval za bicími aj skúsený a technicky výborne vybavený Mario Gonzi. Talentovaný a žiadaný trubkár Daniel Nösig (ročník 1975, študoval v holandskom Haagu) dopĺňal vyvážené trio rovnako dobre, ako Bargad so svojim spevom, ktorým sa postaral o skvelú atmosféru v inak vždy dobre naladenom podzemí viedenského Porgy.
Bargad žije už tri roky vo Viedni. Jeho nemčina samozrejme nedosahuje zručnosť hry na organe, ale zdá sa, že pri Dunaji sa 46 - ročný Američan cíti dobre: svedčí o tom aj jeho HERWIG GRADISCHNIGnové CD Organic Mode, ktoré nahral spolu s Gradischnigom. Nájdete na ňom nielen originálne, ale aj štandardné jazzové skladby. Bargad je pomerne potentný skladateľ a aranžér, jeho piesne nájdete okrem iného aj v najnovšej vokálnej antológii Sing Jazz. Doteraz vydal 5 albumov. Momentálne pôsobí ako profesor na konzervatóriu v Klagenfurte.

viac fotiek  Jaroslav ROZSÍVAL