jazzman# 48756254

CD PAUL ANKA - CLASSIC SONGS MY WAY

Paul Anka Productions / Universal Music, 2007
27.03.2008

CD PAUL ANKA - CLASSIC SONGS  MY WAYKanadský sprevák Paul Anka je pán v rokoch, ktorý oslavuje polstoročnicu svojho aktívneho pôsobenia v hudobnom priemysle, a ktorú sa rozhodol i patrične, vo veľkom muzikantskom štýle osláviť a zároveň hudobnú seansu i zvečniť. Preto pripravil aj tento výborvý dvojalbum. Svoju kariéru závratne odštartoval v 60- tych rokoch hitmi ako Diana, Crazy love, You are my destiny, Lonely boy a ďalšími a stal sa najväčším teenegerským idolom tých čias. Práve na dvojalbum, z ktorého ten druhý mapuje cesty jeho vývoja aj ako skladateľa (na platni sa nachádza i obrovský hit skomponovaný pre Buddy Hollyho - It doesn´t matter anymore alebo hit Lonely boy, ktorý Paul skomponoval pre film The longest day), si prizval viac než sto najkvalitnejších inštrumentalistov.

V booklete Paul Anka uviedol: „Nemožem si pomôcť, ale cítim, že Classical Songs My Way je metafora budúcnosti, práve tieto obľúbené skladby, ktoré sú aranžované v klasickom bigbandovom sounde, prinavracajú mojej ceste znovuzrodenú hĺbku ducha.“

Skladby, viacerých autorských pier sa rozhodol Paul Anka prepracovať a zaradiť na svoj dvojalbum. Ako napríklad Both sides now od Joni Mitchell, vystavaná na platforme orchestrálneho obsadenia, obdobného soundu, aký je zadefinový aj na platni rovnomenného albumu úspešnej skladateľky, avšak v protipóle jej ženského vyjadrenia. Time after time od Cyndi Lauper, I go to extremes od Billyho Joela, Heaven od Bryana Adamsa alebo skladba Walking in Mempis, Mr. Brightside - nezaprú eleganciu swingového spracovania.

Paulovi sa pravdepodobne zapáčila i popová verzia klavírnej skladby Bad day od Daniela Powtera, ktorá svojou rotačnou frekvenciou spôsobila preteky všetkých komerčných rádií, v Anglicku v roku 2005 a ešte celý minulý rok zaplavovala i naše komerčné rádiá.

Dva duety korunujú prvý disc dvojalbumu, vydarený duet s Michaelom Bublém v You are my destiny (autor – Paul Anka), v ktorom zámerne viac priestoru dostal Bublé a záverečný duet s Jon Bon Jovi v skladbe My way, ktorej anglickú verziu venoval svojmu priateľovi Frankovi Sinatrovi a ktorý nadobudol zaujímavý rozmer. Skladba sa vďaka interpretačnému výrazu „rockera“ dostala do polohy rockovej balady.

Otec piatich detí sa stal spevákom, akceptovaným skladateľom, zaskvel aj na striebornom plátne. S ľahkosťou zafrázované skladby príjemné na počúvanie vysielajú pozitívne odkazy smerom k poslucháčovi a zároveň deklarujú, že Paul Anka je songwriter zvučného mena v hudobnej histórii posledných piatich dekád.