jazzman# 48862166

ALVIK – COLD JUNE

Sony BMG, 2007
02.04.2008

ALVIK – COLD JUNEAlvik nie je len názov stanice metra vo východnej časti Štokholmu. Hovorí si tak aj pražské nu-jazzové zoskupenie, ktoré sa slovenskému divákovi predstavilo napríklad aj na Bratislavských jazzových dňoch Slovenská sporiteľňa 2007. Čakanie na ich druhý radový album spríjemnili fanúšikom vydaním singla Cold June, ktorý obsahuje aj ďalšie tri novinky a tiež skvelé remixy.
Singel zaujme hneď úvodom. Výrazný, no nanajvýš čistý spev Anyi v titulnej skladbe Cold June predznamenáva, že ode o vynikajúce nahrávky. Príjemné klávesy spolu s kontrabasom a jemným nádychom trúbky umocňujú dojem pokoja a pohody, ktorý zo skladby vyžaruje. Alvikovský Cold June nie je studený, práve naopak – energický a pozitívny.
Lounge, jazz, ale aj prvky drum’n’bass dýchajú tiež z druhej kompozície s názvom Close. Akustická gitara v spojení s opäť bezchybným kontrabasom síce v pomalšom rytme, no priamočiaro dopĺňajú skvelú Anyu – skladba priam dýcha akousi voľnosťou. Pravdepodobne aj z toho dôvodu sa preto stala predlohou pre tri remixy, ktoré sú umiestené v samom závere single – nosiča. Tie však nestrácajú na kvalite a dokazujú, že práve hudobná jednoduchosť Alviku zaručuje kvalitu.
Na singli sú však ešte dve novinky – skladby On air on skin a Trent beat. Veľmi príjemné rytmické a melodické sekcie v obdivuhodnej symbióze vyžarujú pocitmi a premyslenými aranžmánmi sa poslucháča zmocnia úplne. Treba spomenúť, že okrem iných hostí sa na tvorbe tohto skvelého nosiča podieľal aj bubeník Martin Valihora. Tým len dokazuje, že projekty, na ktorých sa autorsky podieľa, majú čo povedať.
Je ale na škodu, že čistý čas skladieb na singli nepresahuje ani 30 minút. Ešte predtým, než sa poslucháč stihne do sýtosti nabažiť výbornej hudby a predovšetkým zaujímavého a oslovujúceho vokálu (ktorý treba niekoľkokrát pre jeho kvalitu vyzdvihnúť), zážitok končí spolu s posledným remixom od Isfaqa.
Netreba ale zúfať. Cold June od Alviku je jasným dôkazom, že pre pripravovaný druhý album tohto výnimočného českého zoskupenia si treba nájsť miesto v domácej zbierke svojich CD nosičov. Najlepšie hneď vedľa predkrmu Cold June.