jazzman# 48861738

CD ONDŘEJ PIVEC - OVERSEASON

Petr Ostrouchov / Animal Music, 2008
16.09.2008

CD ONDŘEJ PIVEC - OVERSEASONOndřej Pivec je mladý, dvadsaťštyriročný český organista, žijúci v Prahe. Hudobne rástol v jazzovom triu gitaristu Romana Pokorného a spolupracoval tiež so speváčkou Yvonne Sanchez. To sú malé fakty z jeho biografie. Faktom je ak to, že jeho najnovší hudobný počin s názvom Overseason je, ako to povedať, no skrátka vynikajúci.
Album, inak neplánovane nahrávaný v New Yorku, otvára kompozícia Song For Sam. Pivec v nej dokazuje svoje majstrovstvo, veď na legendárnom Hammond B3 organe brilantne spracúva jednoduchý motív skladby. Nehovoriac o tom, že basové linky vo všetkých kompozíciách albumu Pivec ovláda prostredníctvom basových pedálov.
Rytmické „stopercentno“ v prípade albumu Overseason si Pivec poistil bubeníkom Tomášom Hobzekom, s ktorým už dobré tri roky hrá vo vlastnom hudobnom projekte Organic Quintet. Keď sa k tomu pripočíta gitarista Jake Langley (známy z účinkovania v Joey Defrancesco Trio) a tenorsaxofonista Joel Frahm, vzniká symbióza akejsi špecifickej virtuozity, hudobnej výbušnosti a neviazanosti – to všetko v profesionálnom hudobnom prevedení. Snáď najlepším dôkazom toho je v poradí štvrtá kompozícia Overseason, podľa ktorej je pomenovaný celý album.
Ak bola reč o výbušnosti a živelnosti, výnimkami potvrdzujúcimi toto tvrdenie sú skladby Beautiful Smile a The Red Land Town. Bezchybná Pivcova réžia otvára priestor saxofónu, sólové party si jednotlivé nástroje akoby dynamicky podávali a medzi sebou vymieňali. Ak v prvej spomínanej dominuje saxofón, v druhej skladbe je to práve gitara. Pozoruhodné je, že Pivec disponuje veľkým citom pre ich zvýraznenie, ale nerobí tak na úkor už spomínanej rytmiky a kvality svojho nástroja.
Ťažko označiť niektorú z kompozícií za tú najlepšiu, ale ak by to bolo treba, bolo by ňou mohol byť určite Blues for Doc. Autorsky ju má na svedomí práve saxofonista Jake Langley. Priamočiary motív začína unizono partom saxofónu a gitary, vzápätí však dostáva priestor Hammond organ a Pivec naplno ukazuje, vďaka čomu získal v súťaži talentov na festivale Philips International Jazz Festival ocenenie sólista roka. Vyniknú však aj ostatné nástroje, skladba nesie už podľa názvu nádych bluesu a tiež soul jazzu a po hudobnej stránke je spracovaná viac ako výborne.
Na záver treba povedať, že už teraz má česká jazzová scéna v Ondřejovi Pivcovi hudobnú osobnosť a to nielen vďaka spolupráci so špičkovými hudobníkmi. Je to práve jeho vlastný rukopis vo forme albumu Overseason, ktorý z Pivca robí hudobníka prvej kvalitatívnej kategórie.