jazzman# 48589457

DR.LONNIE SMITH TRIO !!!

15. jún 2011, klub Porgy & Bess, Viedeň, A
13.07.2011

Dr.LONNIE SMITH

Do viedenského klubu Porgy & Bess zavítala v stredu 15.júna 2011 jazzová legenda, guru Hammond B3 organu - Dr. Lonnie Smith (USA). Svoju hviezdnu kariéru odštartoval v šesťdesiatych rokoch 20. storočia spoluprácou s George Bensonom. Popri Jimmy Smithovi a Jack McDuffovi sa tak Lonnie Smith zaradil k velikánom hry na Hammond organ, ktorí rozvíjali pre poslucháčov veľmi atraktívne spojenie - trio hammond organ, gitara a bicie, tradíciu vychádzajúcu zo spolupráce Jimmyho Smitha a Wesa Montgomeryho. Aj meno Jonathana Kreisberga je najmä priaznivcom jazzovej gitary  JONATHAN KREISBERGveľmi dobre známe. Patrí k svetovej špičke strednej generácie jazzových gitaristov. Trio Lonnieho Smitha dopĺňa bubeník Jamire Williams, ktorý spolu s Kreisbergom spolupracoval aj na najnovšom Smithovom albume Spiral (2010)

Plný klub Porgy & Bess búrlivo privítal hviezdne obsadenie, ktoré v tento večer absolútne naplnilo všetky očakávania. Dr. Lonnie Smith so svojim triom otvoril koncert krásnym a pohodovým grooveom Back Track z albumu Too Damn Hot (2004), hneď potom nasledovala skladba Mellow Mood (Jimmy Smith) z albumu Spiral (2010). Kapela  JAMIRE WILLIAMSznela očarujúco. Strhujci groove, virtuózne sóla, krásny zvuk Kreisbergovho Gibsona ES 175 a samozrejme Hammond B3 organ, tak ako ho poznáme z vrcholných nahrávok 60-tych rokov. Lonnie Smith však svoj zvuk vkusne posadil do súčasnej doby, využíval aj orchestrálne zvuky zo syntezátora, ktorý mal položený na svojom Hammonde. Pravou rukou dokonca stihol obsluhovať aj elektronické perkusie. Témy skladieb i sóla Smith dopĺňal vokálom.

Jonathan Kreisberg využíval celé spektrum gitarového zvuku. Od čistého jazzového  Dr.LONNIE SMITH TRIOtónu cez rôzne efekty, ako delay, kvákadlo, volume pedál, distortion, oktáver. Kreisberg je známy svojou dych vyrážajúcou virtuozitou a sofistikovaným zvukom. Mňa osobne však prekvapil nádherným soulbluesovým sólom v skladbe Pilgrimage (Lonnie Smith), v ktorom až neuveriteľne rozospieval svoj jazzový nástroj. V energickej jazzrockovej skladbe Beehive sa zaskvel 5 minútovým sólom bubeník Jamire Williams. Až v jeho sóle som si naplno uvedomil, akú skvelú prácu odvádza popri virtuóznom Smithovi i Kreisbergovi.

Koncert  Dr.LONNIE Lonnieho Smitha bol plný energie i lahodných tónov. Groovom, baladám i energickým až jazzrockovým skladbám nechýbal soulový cit. Nadšené viedenské publikum si vytlieskalo dokonca dva prídavky. Bol to krásny zážitok, vidieť a počuť stále usmiateho Lonnieho Smitha vo svojom typickom indickom turbane. Hudba, ktorú predviedol so svojim triom, bola excelentná, nadčasová a pohodová - ako sám Dr. Lonnie Smith.

viac fotiek  Miroslav Zahradník