jazzman# 48734407

KOPERATIVA JAZZ V DIVADLE ARÉNA – MATÚŠ JAKABČIC A JEHO HOSTIA: MATÚŠ JAKABČIC CZ-SK BIG BAND

14. november, 2006, divadlo Aréna, Bratislava
06.12.2006

MATÚŠ JAKABČICUž po druhýkrát sme sa stretli v divadle Aréna na vynikajúcom projekte, na ktorý sa podujal náš skladateľ, aranžér a gitarista Matúš Jakabčic!
Noví hostia, nové kompozície, nový Big Band a hlavne hudba plná emócií – aj takto sa dá charakterizovať tento koncert. Ako hlavný hosť sa predstavil významný rakúsky saxofonista Harry Sokal (tenor a soprán saxofón), ktorý dlhé roky pôsobil vo Vienna Art Orchestra ako aj v Art Farmer Quintete . Jeho spolupráca so svetovými renomovanými jazzmanmi - spomeňme aspoň mená ako:Dave Holland, Michell Portal, Mino Cinelu, Joe Zawinul, ho vyniesla do európskych výšin kvality.
Matúš Jakabčic CZ-SK Big Band HARRY SOKAL– to sú profesionálni hudobníci z Čiech a Slovenska, ktorí majú bohaté skúsenosti z pôsobenia v jazzových orchestroch. Sú to: Václav Týfa, Juraj Bartoš, Ondrej Juraši a František Tomšíček – trúbky a krídlovky, František Karnok, Svatopluk Košvanec, Přemysl Tomšíček a Michal Motýľ – trombóny. Saxofóny – Rado Tariška (as, cl), Rosťa Fraš (as, fl), Štěpán Markovič (ts, ss, fl), Milo Suchomel (ts, cl) a Pavel Pivarči (bs, ss). Rytmiku zastupovali, rovnako ako minule, Luboš Šrámek - klavír, Tomáš Baroš - kontrabas a Marián Ševčík – bicie nástroje.
Atmosféra bola vynikajúca, na svoje si určite prišli rôzne vekové kategórie. Či LUBO ŠRÁMEK + HARRY + BIG BANDuž to boli skladby, ktoré skomponoval a samozrejme aj zaranžoval Matúš Jakabčic alebo skladby ním aranžované, nikde nechýbala dravosť hráčov, ktorí mali dostatok priestoru na predvedenie svojich kvalít.
Harry Sokal sa predstavil ako hudobník s výborným cítením, virtuóznym štýlom a čistým lyrickým tónom. Jeho sóla, napr. v skladbe Another Walls alebo Harlequin Tango od Matúša Jakabčica vždy perfektne vystihli charakter skladieb. Aj ostatní hráči mali možnosť ,,realizovať sa“- napr. v skladbe Light and Easy, kde Matúš Jakabčic ,,nadeľoval“ sóla viacerým hráčom priamo na pódiu. Mne osobne sa veľmi páčili aranžmán skladieb What a Wonderful MATÚŠ  AKO GITARISTAWorld (preslávanú v podaní Louis Armstronga) alebo Some Day My Princ Will Come zo známej rozprávky Snehulienka a Sedem Trpaslíkov. Tieto dostali nevšedný náboj s extra jazzovou dávkou.
Koncert Matúš Jakabčic CZ-SK Big Band opäť ukázal, že nielen v zahraničí, ale aj na území bývalej federácie je veľa profesionálnych, konkurencie schopných jazzmanov.