jazzman# 48577700

CD/DVD STEFAN „PISTA“ BARTUS & JAZZBROTHERS - COLLECTIVITY

Hudobný fond, 2012 ★★★★★
18.04.2012

Že v slovenskom jazze „neskapal pes „ , dokazuje aj prvý album kontrabasistu Štefana “Pistu“ Bartuša. Absolvent Konzervatória J.M Bellu v Banskej Bystrici a Vysokej školy múzických umení v Bratislave, už počas štúdií oceňovaný na mnohých domácich a zahraničných súťažiach, prichádza vo svojich „Kristových rokoch“ , dostatočne poučený životom jazzového hudobníka so svojím prvým autorským počinom. V dobrej spoločnosti výborných slovenských jazzových hudobníkov mladšej generácie, doplnených vo Viedni žijúcim a hudobne aj pedagogicky pôsobiacim špičkovým saxofonistom Andy Middletonom ponúka jazzovým poslucháčom (a nielen im, ale dokonca aj jazzovým divákom, keďže druhá strana CD je DVD ), vyrovnanú kolekciu vlastných kompozícií.

Musím povedať, že z môjho uhla pohľadu tam nie je slabé miesto. Náladovo, pocitovo, rytmicky, melodicky, harmonicky a ešte všelijako ináč, proste rozdielne sklady spája spoločný duch kapely, výstižne zachytený zvolenou koncepciou živej nahrávky. Každý hudobník podáva výkon na hranici svojich možností, ale bez akejkoľvek nadbytočnej hektiky. Perlivé sóla, ale aj citlivý doprovod gitaristu Michala Bugalu či klavíristu Luboša Šrámka, isté, presné a dynamické bicie Petra Solárika, svetový tenor a soprán saxofón Andy Middletona a samozrejme hra samotného leadera, spájajúca rozdielne groovy, melodicky pôsobivá pri hre sláčikom, energická a dôrazná v rytmike, až virtuózna v sólach (vypočujte si Intro of Sound! ), proste kolektív, aký má byť. A keď si všimnete minutáž CD, ktorá je niečo pod 80 minút a navyše ako bonus vyše hodinový záznam z koncertu na DVD, tak je to za tie prachy strašne veľa vynikajúcej muziky.

Kúpiť    Andrej Kellenberger