jazzman# 48736827

KOOPERATIVA JAZZ V DIVADLE ARÉNA : MATÚŠ JAKABČIC A JEHO HOSTIA: Gabriel Jonáš - Solo, Duo, Trio, Quartet, Quintet

25.január, 20.00hod., 2007, divadlo Aréna, Bratislava
27.01.2007

GABO JONÁŠDivadlo Aréna pokračuje so svojimi pravidelnými jazzovými koncertmi aj v roku 2007!
Na v poradí už štvrtom koncerte ukázal svoje umenie profesionálny, špičkový a ostrieľaný jazzman – skladateľ, aranžér a klavirista Gabriel Jonáš, ktorý si pozval aj hráčov, pre ktorých je prostredie tohto divadla známe. Súto hráči zastupujúci rytmiku : Tomáš Baroš – kontrabasista pochádzajúci z Prahy a Marián Ševčík – hráč na bicie nástroje. S hlavným protagonistom večera Gabrielom Jonášom si prišiel zahrať aj Ondřej Štveráček - tenorsaxofón, ktorý pochádza tiež zo susedných Čiech, a samozrejme, nechýbal na pódiu ani Matúš Jakabčic so svojou MATÚŠ JAKABČICgitarou.
Štvrtkový koncert bol poznačený chrípkou, traja z účinkujúcich ešte vo štvrtok ráno nevedeli či sa vôbec ukážu na koncerte. Našťastie, hlavný hosť – Gabriel Jonáš bol zdravý a prišli aj ostatní hráči.
Na úvod koncertu odznela skladba od Wayne Shortera – Footprints, ktorú zahral Gabriel Jonáš na klavíri sólovo a s ktorou to všetko len začalo. Drvivú väčšinu skladieb na koncerte tvorili kompozície z dielne Jonáša a celý koncert nahrával aj Slovenský rozhlas.
Po úvodnej skladbe sa pridali aj ostatní jazzmani a postupne v triu, kvartete a kvintete predviedli publiku zaujímavé, dynamické a nápadité skladby od Gabriela ONDŘEJ ŠTVERÁČEKJonáša. Či už to bola Greetings to Chick Corea alebo Song for Sandra, kde si zahrali všetci spolu, všade veľmi dobre vyzneli zakomponované témy skladieb. Nikde nechýbala nasadenosť a dravosť hráčov a aj napriek chrípke ukázal každý svoje kvality, najmä v sólach.
V skladbe Just A Song od Jonáša si spolu v duete s Gabom zahral Ondřej Štveráček a okrem dobrej kompozície predviedol aj svoju vyumelkovanú hráčsku techniku a rýchle stupnicové behy. V triu sa predstavil Gabriel Jonáš spolu s Tomášom Barošom a Maránom Ševčíkom a zahrali viacero kompozícií. Skladby ako Wild Eggs alebo Jazz Romance navodili atmosféru romantickej večernej siesty, chýbalo TOMÁŠ BAROŠuž len občerstvenie. Tomáš Baroš v nich predviedol výbornú prstovú techniku. Čisté lyrické tóny miestami zneli akoby hral na bezpražcovej basgitare. Tento mladý kontrabasista si počas koncertu získal srdcia publika, ktoré ho ocenilo dostatočným potleskom. Na záver zahrali spolu skladbu Right Now od Gabriela Jonáša, pri ktorej všetci už aj jamovali. Publikum malo radosť a vytlieskalo si aj prídavok.
Štvrtkový koncert mal aj svoje tmavšie miesta, hlavne čo sa týka ozvučenia. Na hráčoch bolo trochu vidieť, že boli chorí, nevedeli sa niekedy dohodnúť na sólových nástupoch alebo nástupoch tém. Ale to nie je až také podstatné. Podstatné je, že MARIÁN ŠEVČÍKopäť o mesiac, a to už 22. februára, bude v divadle Aréna ďalší zo série ôsmich koncertov, tak si ho nenechajme ujsť.