Malé big bandy majú obsadenie medzi deviatimi až jedenástimi hráčmi.
Do väčšej pozornosti sa dostali vďaka Milesovi Davisovi a jeho projektu Birth Of The Cool. V takomto obsadení sa naplno presadia aranžmán a ich farebnosti, dá sa pracovať i s textom. Všetko funguje tak, ako pri veľkom big bande.
Ed Partyka je Američan, pôsobiaci v Európe, ktorý si vyhľadáva krajiny, v ktorých pracuje na rôznych projektoch. V susednom Rakúsku má svoj Dectet . Malý big band o sile 10 hudobníkov. Komponuje preň hudbu, hrá v ňom na trombóne, samozrejme ho diriguje a dokonca aj spieva a recituje!
Ďalším výrazným sólistom je vibrafonista Flip Philipp, ktorý je
sólistickým leadrom v zoskupení a takisto sa podieľa na repertoári.
Dectet pracuje ako hodinky, všetko je perfektne naprogramované, hudobníci poznajú svoje pevné miesto a nalinkované pole pôsobnosti. Pre voľnú improvizáciu nezostáva miesto – všetko je v notách!
Ed Partyka pracuje v duchu modernej doby, vyhýba sa však najmodernejšej technike ako sú sample, či loopy. Nepoužíva dokonca ani klávesový nástroj vo svojej kapele. Aranžmán sú moderné, hojne využíva stop time, ktorý vnáša do koncertnej atmosféry dynamiku rastu príbehu.
Zvyšní ôsmi hudobníci sú popredné osobnosti rakúskej jazzovej scény, ako napríklad: trombonista Robert
Bachner, saxofonisti Clemens Salesny, Klaus Preinfalk a Klaus Gesing, či bubeník Christian Salfellner.
Inšpiráciou pre Ed Partyku boli nielen Birth Of The Cool Milesa Davisa, ale i Thelonious Monk Orchestra, Teddy Charles Tentet, Lee Konitz Nonet a stredné obsadenia big bandov Gil Evansa a Marty Paicha.
U nás na Slovensku poznáme projekt Matúš Jakabčic Tentet.
Prácnosť komponovania a aranžovania sa však v takomto telese vypláca, pretože celkový hutný zvuk, dynamika soundu a moment prekvapenia sú pre poslucháča stále atraktívny.