Otvorenie festivalu na hlavnej scéne v Kongresovonm centre pripadlo domácemu skladateľovi a trubkárovi, majiteľovi ocenenia Hans Koller Preis - Nováčik roka 2004. Je ním Lorenz Raab.
Vo svojej svetovej premiére s programom Zoë, Lorenz predviedol hudobné precítenie pokoja a ticha! V obsadení 2x bicie nástroje, 2x kontrabas, tuba, citara, harfa a trúbka zaujal tento „tichý trubkár“, ktorého však dopredu ženie tvorivý nepokoj, nevšednou gradáciou príbehu s dominantou trúbkou a harfou.
Zeena Parkins priletela rovno z New Yorku na dva dni, pretože iba ona, podľa slov Lorenza, dokáže zahrať to, čo od tohoto nástroja potrebuje on! Harfa napojená na rôzne
krabičky a pedále miestami pripomínala gitaru Jimino Hendrixa.
Na rytmickom podklade často vládla iba atmosferická trúbka, plná vášne a melodického napätia. Škicovanie otvorenej mysle v snahe priniesť niečo nové a neošúchané sa dokonale podarilo.Výborná premiéra a projekt, Lorenz!
Kubánsky bubeník Dafnis Prieto, usadený na new yorskej jazzovém scéne, povzbudený úspechom svojho debutu s názvom About The Monks, prišiel do Saalfeldenu s novým projektom Absolute Quintet aj s hlavnou hviezdou - altsaxofonistom Henry Threadgillom!
Dafnis neustále spoza bicích hnal dopredu svoj manšaft, hrajúci v netradičnom zložení: alt a sopránsaxofón – Yosvany
Terry, Jason Linder - Hammond B3 organ a klávesy, Almar Gavilan – husle a Dana Leong – cello.
Sláčily neboli v kapele na parádu, ale rytmicky „podkurovali“ spoločne s bicími, najmä po príchode Henryho Threadgilla! Jeho hra nedvíhala s úžasom zo sedadiel, ale v kontexte storočného bubnovania šla ruka v ruke s improvizáciou.
Pre mňa bolo vystúpenie Dafnisa Prieta so skupinou prekvapením patkového festivalového večera!