CD Bass Devotion: František Uhlíř - kontrabas, David Vrobel - altsaxofón, Adam Tvrdý - gitara a Jaromír Helešic – bicie nástroje
CD Bassaga: František Uhlíř – kontrabas, Karel Velebný – vibrafón, Emil Viklický – klavír, Tony Nahar – bicie nástroje, Zdeněk...
Kubánsky trubkár Arturo Sandoval patrí medzi tie mená súčasného jazzu, ktoré by v blízkej budúcnosti mohlo byť zaradené medzi velikánov ako Louis Armstrong, Charles Mingus, John Coltrane alebo Miles Davis. Možno titul legenda už mu aj právom náleží, lebo svojím vkladom výrazne a nezmazateľne ovplyvnil jazzový vývoj, a to nielen na Kube.
Tentokrát nepôjde...
Predstavy o dnes už sedemdesiatročnom Herbertovi Jeffreyovi Hancockovi si môže robiť ktokoľvek, lebo k dispozícii má jeho neuveriteľné dlhú, päťdesiatročnú kariéru, takže je možné ho porovnávať, je o čom uvažovať a hlavne je čo počúvať.
„Crossovanie jazzu a popu je stále živé,“ prehlasuje tento...
Cyrille Oswald - saxofóny, David Dorůžka - gitary, Tomáš Liška - basgitara a Dano Šoltis - bicie nástroje.
Cyrille Oswald, holandský hráč na saxofón začal svoju profesionálnu kariéru začiatkom 90-tych rokov, kedy ešte žil v karibskej oblasti. Po návrate do rodného kraja vyštudoval Royal Conservatory v Haagu, ktoré ukončil v roku 2001. V tých rokoch začal hrávať v kapelách ako...
Tomáš Gajlík – klavír, Štefan „Pišta“ Bartuš - kontrabas, Peter Solárik – bicie nástroje a Rick Margitza – tenorsaxofón
Prednedávnom som porovnávala pomalé klavírne balady Krysztofa Komedu: Moja Ballada (1962), Emila Viklického: Ukolébavku pro Teu (1977) a Gabriela Jonáša: Jazz Romance (2003). Hodnotila som ich prístup a význam v kontexte stredoeurópskych...
1. Album zahajuje pútavé jazzové klavírne intro so zvláštnym fílingom. Klavirista Ondrej Krajňák je absolútny, neprehliadnuteľný. Človek začne o ňom premýšľať ihneď po prvých tónoch.
2. Swing ako hrom s dominujúcim klaviristom.
3. Pomalý „nostalgic“ slaďák s neskutočným Idinim hlasom.
4. Krásne vokály v krásnom melodickom refréne v parádnej pohodovke.
5....
V dejinách modernej hudby bolo už mnoho pokusov o prepojenie rôznych hudobných štýlov. Boli tu dokonca pokusy o ich vzájomné splynutie a o vytvorenie akéhosi hudobného univerza. Našťastie je hudba tak rozmanitá a jej výsledky natoľko rôznorodé, že niečo také je priam nemožné. Vzájomné prelínanie elementov a ovplyvňovanie štýlov však bolo vždy prínosom...
Album od českého klaviristu Vojtěcha Procházku (*1981) bol nahratý počas jedného dňa. Dobre pripravený hráč mohol dokonca spoločne s Tore T. Sandbakkenom - bicie nástroje a Adrianom Fiskum Myhrom - kontrabas vyberať, ktorý materiál sa použije....
Prvý vzrušujúci vnem a hneď aj prvé rozhodnutie. Kam túto nahrávku zaradiť? Je to jazz, či vážna hudba, alebo nebodaj world music?... ale to každého z nás pri spätnom pohľade na tvorbu vokálneho architekta Bobby McFerrina len často mätie súčasný uhol pohľadu. Dôležité však nie je, že či ide o hudbu jazzovú, či klasickú, ale že, v prvom rade vždy ide vážne len o hudbu....
Z hudby víťaza saxofónovej súťaže "Thelonious Monk International Jazz Saxophone competition" v roku 2008 vanie jazzová história a v každom kúte priestoru, v ktorom zaznie, sa budú zjavovať duchovia Johna Coltranea, Sonny Rollinsa a Ornetta Colemana. Aby nadväznosť na minulosť ešte zvýraznil, tak na debutovom albume „The Observer“ pôsobí zostava sidemanov...